En blogg från Högskolan i Borås

söndag 14 april 2013

Onsdag 08.15 Borås

Från parkeringen till Högskolan stannar jag och kommer inte loss.
Fasaden! När jag ser formationerna på en av de nya byggnaderna till det nya Simonsland så inser jag att det finns kopplingar till hålkort. Jag vänder och vrider på huvudet och kan inte få nog. Plötsligt så står det två män vid min sida och inom loppet av två minuter vet jag allt. Männen ingår i byggstaben  och förklarar allt om hålkorten som kommer från de gamla vävmaskinerna. Gårdagens programvara helt enkelt. Herrarna berättar om hur fasaden kommer att ändra karaktär efter hand, precis som programmen på Högskolan tänker jag. Inte bara arkitekturen förändras och ges nya inslag. Utbildningarna gör det också.  Sättet att sprida information har också förändrats sedan hålkortens tid. Luta er tillbaka och lyssna på ett samtal om BOBCATSSS mellan två BHS-studenter och bibliotekarier.

Ingrid Johansson BHS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar