En blogg från Högskolan i Borås

onsdag 20 mars 2013

BHS:are på PUHB-dagen



På torsdag 21 mars äger PUHB-dagen rum – högskolans årliga konferens för högskolepedagogisk utveckling. Presentationer kommer att hållas av tre BHS:are samt kollegor från BLR, HIT, IH, PED och VHB. Dagen börjar 08.30 och avslutas 16.30 med mingel och kaffe. Även om du inte har anmält dig så finns det säkert utrymme att komma förbi och lyssna!

Från BHS kommer Tuve Nordius, Gullvor Elf och Karin Dessne att presentera sina arbeten. Tuve kommer att prata om Gruppidentitet & distansundervisning och Gullvor Elf om Framtidsverkstäder i högskoleutbildning. Detta gör de 10-30—11.00 i H301 respektive 14.45—15.15 i H302. Själv kommer jag, Karin Dessne, att tala om mitt arbete som fokuserar på Positiv återkoppling/feedback (9.15—9.45, H302) Mitt ämne ansluter till vad dagens sista inbjudna gäst professor Dai Hounsell från Edinburgh kommer att tala om:  ”Rethinking and redesigning feedback – how can feedback be improved?”

Mitt arbete presenterar en enkel guide till att ge återkoppling på ett positivt sätt så att studenten ska ha verklig nytta och glädje av återkopplingen – det är först då den kan bidra till utveckling och förbättring. Detta berättar jag mer om på torsdag. Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar